duminică, 18 decembrie 2011

Oamenii din Rosia Montana vor doar sa… traiasca: Vai de poporul care-si dezgroapa mortii din morminte






80 de milioane de lei. Atat plateste compania Rosia Montana Gold Corporation ca sa-ti dezgropi mortii. Va redau marturia lui Remus Cenusa, 57 de ani, cantor la biserica din satul Corna si tamplar in comuna Rosia Montana, asa cum a fost consemnata intr-un superb reportaj semnat de Catalin Apostol in Formula As.



“Uite ce ravagii o facut blestemul aurului! Daca-mi zicea cineva, acu’ 15 ani, ca o sa ajungem sa ne dezgropam mortii pentru o sacosa de bani, ziceam ca-i om smintit. No, uite, aici am ajuns. Sa ne vindem casele si mortii din morminte!.

Aici is ingropati taticu’ si mamica mea, Domnul sa-i hodineasca in pace! si ma jur aici, in fata lor, ca atat cat oi avea io suflare pe pamantul asta, nimeni nu se va atinge de mormintele lor ori de casa mea. Le spun lor, sa m-auda, ca nimeni nu ii va scoate de-aici niciodata! Sa stiu ca fac moarte de om pentru asta. Am gasit si in Sfanta Scriptura ca-i vai de poporul ala care-si dezgroapa mortii din morminte. Io ma rog la Dumnazau sa-i ierte pe ai multi din sat care or facut treaba asta, ca mare blestem si-or luat asupra lor. Ca si ai de-or vandut pe-o punga de bani toata avutia stransa si tinuta cu sudoarea stramosilor. Iar pentru ai ticalosi, de-or navalit peste noi si ne-or stricat viata si randuiala pastrata de sute de ani, Dumnazau sa ma ierte daca nu-mi pot curma gandurile si simtirile rele. Zic toate astea pentru mamica si taticu’ meu, ingropati aici, pentru bunicii si strabunicii mei, fie-le tarana usoara. Sa stie si ei ca nu i-am uitat si sa se hodineasca in pace

Pentru noi, numele asta ii la fel cu numele diavolului. Numa’ cand auzim cuvantul asta si ne pisca fiori pe sira spinarii. Atata rau ne-o facut, ca gandesc ca numa’ diavolul poate sa se ascunda sub numele asta. Is in stare de orice, domnule, ca sa ne ia aurul. Vor sa curete toti muntii astia, sa rada tot. Uite, aici, la marginea satului, vor sa ridice un baraj inalt de vreo 180 de metri. si pe urma, ne-or inghiti tot satul in namol cianurat. De-aia vor sa plecam cu totii si sa luam si mortii dupa noi. Numa’ ca mai suntem o mana de oameni care nu vrem sa plecam, nici in ruptul capului. Sa ne ingroape de vii, ca de-aici nu ne lasam dusi

Astia or bagat atata zazanie intre noi, ca oamenii s-or inrait de mama focului. Or ajuns sa se dusmaneasca de moarte frati intre ei, parinti cu copii. Ca banu-i ochiu’ dracului si unii ar vrea sa vanda, iar ailalti ba. Uite, acolo, unde ii ridicatura aia, o fost casa lui nasu’ meu. O vandut, saracu’, si-acu’ isi poarta amaru’ printre straini. Dincolo, mai sus, aia neagra, e casa mea parinteasca. Acum sta soru-mea in ea, si nu vinde nici pe-un miliard de dolari. Acolo, peste drum, unde-i hambaru’ ala hodorogit, o fost casa unui prieten bun.



Cum vezi, acu’ totu-i ruina, si el o vandut, si inca mai jeleste de dor undeva, prin Alba Iulia. S-o facut o socoteala si zice ca-s cam 140 de oameni care or murit de inima rea dupa ce-or vandut. Cativa chiar s-or spanzurat, pe doi ii cunosteam si io, ii chema Eugen Nicoara si Ladislau Gruber. Amandoi or vandut si-apoi n-or mai putut indura. V-am zis io, asta-i blestemul aurului, nu altceva!

Eu ma consider un mot adevarat si-s cel mai fericit om ca m-am nascut aici. Ii multamesc lui Dumnazau ca de cum rasare soarele toata casa ne-o scalda in lumina. Am vreo 40 de familii de albine, merg cu ele prin tara si vad tot felul de locuri, dar nicaieri nu-i ca aici. De cum vine primavara, merg si culeg ghiocei sa-i dau la sotie. Apoi se face leurda, fragutele, iar de Constantin si Elena, incep sa apara ciupercile. si umblu cat ii ziua de mare prin padure sa le culeg. Am acolo un fag frumos, ca stejarul lui Horia de frumos, si stau langa el un ceas, doua, sa ma reculeg, si-apoi ma rog la Dumnezeu si Maica Domnului sa-mi pazeasca satul, familia si casa in care m-am nascut si sa ne fereasca de neamurile astea straine care vor sa ne smulga inima din piept

In august, cand o venit Basescu, era plin de jeep-uri pe-aci. Era chiar pe 29 august, cand praznuiam la biserica Taierea Capului Sfantului Ioan Botezatorul. Am fost tare suparat sa aflu ca si presedintele tarii mele parca ar tine cu Goldu’. Am zis ca-i gata, ca toata lupta noastra o fost in zadar. Ca in el aveam noi toata nadejdea. si totusi, io inca mai sper ca poate s-o intoarce la gandul cel bun, ca-l stiu luptator. Asta, daca n-o vrea sa ramana in istorie precum Irod, miselul care i-o luat capul lui Ioan Botezatorul“. Sursa :ziuaonline.ro/2blackjack1


PS: nu mai dati crezare a tot felul de reclame ca oamenii vor sa munceasca in "Rosia Montana". Cei care spun asta in reclame sunt niste sclavi vanduti . Mai bine zis o spun si ei pentru un bani. Adevarul este ca oamenii sunt disperati. NU VOR PLECA DE ACOLO. NU MAI VOR SA MOARA PENTRU STRAINI .